مهدی نیوز

مهدی نیوز

اخبار ایران و جهان و همچنین تحولات اخیر و مهدویت و ...
مهدی نیوز

مهدی نیوز

اخبار ایران و جهان و همچنین تحولات اخیر و مهدویت و ...

صدور مجوز احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تولید انرژی‌های تجدید پذیر در ایران

صدور مجوز احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تولید انرژی‌های تجدید پذیر در ایران
خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو گفت که نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در کشور سال آینده دو تا سه برابر می شود .

 

  مهدی نیوز: به گزارش خبرگزاری تسنیم، یوسف آموردلی مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو(سانا) با اعلام این مطلب در حاشیه همایش محیط زیست پایدار افزود: 14 مگا وات نیروگاه برق فوتو ولتائیک ( خورشیدی ) با تلاش متخصصان صنعت برق ،امسال در کشور نصب و راه اندازی شد .

وی یادآور شد : بهمن ماه امسال ، با تکمیل 35 واحد توربین 660 کیلوواتی در منجیل ، بزرگترین نیروگاه بادی کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی از صدور مجوز احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه تولید انرژی های تجدیدپذیر در کشور خبر داد و گفت : این نیروگاهها با استفاده از انرژی خورشید، باد، زباله، گازهای حاصل از تصفیه خانه های آب و فاضلاب ، برق تولید می کنند.

آرمودلی با بیان اینکه هم اکنون در کشور 300 میلیون کیلووات برق با استفاده از انرژی های نو تولید می شود گفت : با تولید این مقدار انرژی برق از مصرف 100 میلیون مترمکعب گاز و یا 100 میلیون لیتر گازوئیل در کشور صرفه جوئی می شود.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو گفت: وزارت نیرو برق تولیدی نیروگاههای انرژی های نو را 10 برابر قیمت فروش از تولید کنندگان خریداری می کند به طوریکه قیمت برق خریداری شده به ازای هر کیلو وات 463 تومان است درحالیکه همین برق با قیمت کیلو واتی کمتر از 50 تومان به مردم عرضه می شود .

آرمودلی با تاکید بر حمایت دولت، مجلس، وزارت نیرو و شرکت توانیر برای سرمایه گذاری در ایجاد نیروگاههای تولید انرژی های تجدیدپذیر در کشور گفت: خرید تضمینی بلندمدت و استفاده از امکانات وزارت نیرو، استفاده از فاینانس خارجی برای سرمایه گذاری از جمله حمایت ها از این بخش است.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد